Sznobok órája: azeri és egyéb baljós ügyek a Tilos Rádióban

sznobok

 

Aktuálpolitikát: német választásokat, katalán népszavazást, magyar ellenzéki választójogi paktumot, ukrán nyelvtörvényt éppúgy átbeszéltünk, mint korrupciós botrányokat Quaestor-ügytől az azeri feketekasszáig. Széky János, az Élet és Irodalom rovatvezetője műsorában, a Sznobok órájában a vendég Rádi Antónia volt a Tilos Rádióban.

 

 

 

tetszett_a_cikk3

 

  • Walsz

    Csak annyit nem szabad elfelejteni, hogy Törökországban alig van vasutvonal!!!

    • KZoltán

      Akkor is vasutat fejlesztenek, míg az álbaloldal hány vasútvonalat szüntetett meg, ahelyett hogy fejlesztette volna?

      • Walsz

        Ahol csak a kalauz és a mozdonyvezetö jár, ott nincs szükség vasútra. Ezt aakrta valamikor a mai neofasiszta kormány is, mig a vezetöje liberálisnak mondta magát. Lásd parlamenti beszédek 1993.

        • KZoltán

          Szépen fölmondtad a neoliberális dogmát, ötös a Dimitrov téren. Csak az élet más: fejleszteni kell, hogy a vonatok gyorsak, pontosak, tiszták, rendesek legyenek, és akkor az utasok a vasutat választják, mint ahogy azt a csekély példa mutatja.

          • Istvan

            Nem felszínes ez egy picikét?

          • Zoltán Pogátsa

            Nem :)

          • István Szűcs

            Ha nálad ez a nem felszínes akkor már minden világos.

    • http://monostory.hu Monostory Miklós

      Mi az a 9600 kilométer?

      • Walsz

        Magyarországon 7900 km a vasútvonal hossza. Törökország 8X akkora mint MO a lakossai száma 75. millió. Ehhez visszonyítva Törökországnak legalább 50.000 km vasútra volna szükség. Vagyis Törökország vasúti hálózata nem jelentös- önmagához visszonyitva.

        • KZoltán

          De ez miben cáfolja azt az állítás, hogy a törökök fejlesztik a vasútjukat, vagy hogy a gyorsvasúti fejlesztések 100%-a Nyugat-Európában zajlik, vagy hogy a vasút társadalmi mobilitást biztosít, szemben az autópályával, amely csak azoknak hasznos, akiknek autójuk van. Egyébként még messze vagyunk Svájc szintjétől, a normál vasútunkat is van mit fejleszteni, és a svájci gazdaságnak meg, nem mellesleg, nagyon nem akaródzik belebukni egy a miénkéhez képest luxus vasút fenntartásában.

          • http://alfa-kontakt.info Jani haverja

            Manapság Nyugat-Európában szinte mindenkinek van autója, vagy ha nincs, akkor simán lehetne. Csak szólok.
            A vasút felett eljárt az idő. Csak akkor éri meg, ha nagy távolságra kell vinni vagy nagyon nehéz árut, vagy nagy mennyiségű embert. Egyébként mindenhol veszteséges.

  • lényeglátó

    Ezért bíztuk rájuk, Eger várának újjá épitését? (40 évig rombolták a kapitalizmust! Most eme lelkes MEKK mesterek, kapitalizmus építésében “mesterkednek” Lásd mellékelt ábrán! Hogyan sikerült az “ábránd”!

  • KZoltán

    Az álbaloldal esetét a közösségi közlekedéssel a 4-es metró esete mutatja a legjobban, úgy mint a cukorgyáraké a ‘privatizációt’. Építtettek egy teljesen fölösleges vonalat (lásd forgalmi adatok) iszonyatosan drágán, olyan sűrű államosokkal (az állomások az igazán drágák, így lehet emelni a vetítési alapot), hogy a szerelvények ezért csak négy kocsisak, de még van, ahol így sem tudnak felgyorsulni az utazó sebességre két állomás között. A vonal összeköti a Keletiből induló vasutat a Déli-Kelenföldiből indulóval, ami már össze van kötve, a két vonal hosszan egymás mellett halad. Európában viszont (legutóbb Bécsben) a fejpályaudvarokat szüntetik meg, a vasutat magát viszik át a városon, egy-két állomással, tehát Budapesten a vasutat kellett volna levinni, és azzal összekötni a Keletit és a Kelenföldit.
    De ez most már lehetetlenség. És mindeközben a 3-as metró meg teljesen lerohad, már vagy 15 éve föl kellett volna újítani, meg meghosszabbítani mindkét végét.

  • nedudki

    Törökben egyszer nyaraltam a vonatot nem próbáltuk, de a távolsági buszközlekedésük is hihetetlen magyar embernek.
    Ázsiában (!) – magyar áraknál nem drágábban – csili-vili buszok, ingyen osztott kávéval-teával, sós- és édes-süteménnyel, ásványvízzel, az előttünk lévő ülésbe épített filmnézésre, zenehallgatásra, TV-nézésre alkalmas elektronikával. Ehhez jön az utasok csomagját pakoló, ingyenkaját-piát kiosztó, a helyre szóló jegyeket kezelő 1 vagy 2 segítő a sofőr mellett, aki minden hosszabb megállónál leellenőrzi nem maradt e le valaki. Simán lehet, hogy Anatólia szívében vagy Posványalsó és Posványfelső között nem ez van, de ezzel együtt alkalmas arra, hogy a kellemes meglepetés után, csendben elkezdjél szégyenkezni azért, ami itthon van.

    • Zoltán Pogátsa

      Anatólia szívében is ez van. Utaztam arra többször.

  • azember

    A vasúti hálózat/közlekedés fejlesztéséről van szó. Itt éppen az egymástól nagyobb távolságban lévő, egymás közötti nagy utasforgalmat igénylő, országon belüli régió központok/települések, vagy országok vasúti közlekedési összekötési lehetősének/szükségének példázatával.

  • Na Tibor

    Értem én, hogy ez nem egy kemény elemző cikk, de így kevés értelme van. Az ütemes menetrendet a wiki szerint 2004-ben vezették be. Budapest Bécs között az első 160 km/h-s szakasz, az álbaloldali kormány alatt, 2008-ban készült el. Az átlagos vasúttal megtett út belföldön 51 km, amin az utasok 70%-a utazik. Magyarország 400 km feletti, legtávolabbi pontjain általában két húszezer főnél kisebb település található, ahonnan hetente kb elhanyagolható számú ember akar egymáshoz utazni. Akkor hová akarnánk gyors vasutat? A megyeszékhelyek közé, ahol bár lassabb mint tíz éve, azért elviselhető az utazás időtartama. A külföldi utazások felét az emberek Bécsbe teszik, ahová meg ugye a “gyors” pálya épülget.
    A vasút 2010 óta sem fejlődik gyorsabban, csak hogy ez ne szerepeljen annyit napirenden, a vasutas “szakszervezetek” azóta kaptak 5 milliárd forintot a semmi után.

    • Zoltán Pogátsa

      Nem a jelenlegi utasszámokból kell kiindulni, hanem abból, hányan használnák, ha jó, gyors és tiszta lenne.

      • Na Tibor

        Ha tudsz számokat arról, “hányan használnák, ha jó, gyors és tiszta lenne”, akkor azt szívesen megnézném. De az úgy nem korrekt, hogy az évről évre megmért, létező – egyébként a fejlesztéseknél is figyelembe vett – információra azt mondod hogy nem lényeges azzal szemben, amiről nem tudunk semmit.
        Nekem pedig úgy tűnik, hogy nem is nagyon utazol vonaton, mert a szerelvények jó ideje messze nem annyira gázok, mint a 2000-es évek elején. Az ütemes menetrend nagyot javított a vonatozás elérhetőségén, a zónázó vonatok pedig érezhetően csökkentették a bejárós vonalak menetidejét.Persze, lehetne gyorsítani rajtuk, de ezeken a vonalakon sok közeli megálló van, ahol az utazás idejét a gyorsítás, fékezés és megállóban állás ideje határozza meg. Sok szakaszon az a legnagyobb gond, hogy egy sínpár van. Hol akarsz szupergyors vonatokat? Ez a legfontosabb kérdés. Az intercity-ken, amik a kényszerűség miatt sok helyen 20-30 km-enként megállnak a köztes, átszálló állomásokon? A TGV fékutja 4 km, amennyire tudom. Lehetne például egy Zalaegerszeg-Záhony, megálló nélküli szupervonatunk, de hányan utaznának rajta és milyen rendszerességgel, “ha jó, gyors és tiszta lenne”?
        Igen, a gyorsvasút fejlesztések főleg a nagy kiterjedésű, vagy üzletileg fontos, ezért népszerű nyugat-európai országokban épülnek, ahol gazdaságilag alátámasztható igények vannak..
        Azt meg még mindig nem értem, hogy 2014-ben miért az “álbaloldal” hibája, hogyha – a válaszodban jelen időre megfogalmazott kritikád/feltételezésed szerint – nem jó a szolgáltatás.

  • nedudki

    Nekem egy bajom van az utasszámokon alapuló elemzésekkel, amiket itt is több kommentben láttam: igazából nem derül ki, hogy jobb, olcsóbb, szervezetten módom mennyien utaznának. Persze, amikor kevés vonat, rossz csatlakozásokkal visz annnyiért, hogy 2 embernek olcsóbb kocsival, kevesen használják.
    A dolog rentabilitását nem kellene pusztán a jegybevétel-kiadás alapon nézni. Pont arról lenne szó, hogy társadalmilag és hosszú távon lehet megéri az is, ami önmagában, rövid távon veszteség.

  • András Kéri

    Budapest-Bécs vasútvonal, jelenlegi menetideje 2:44 és körülbelül 270 km. Decembertől már a bécsi Hauptbahnhof-ra jár, úgy 2,5 óra lesz csak. (160 km/h sebesség alatt jellemzően nem gyorsvasútnak hívjuk, ezzel a magyar vasúti kocsik egy jelentős része is közlekedhetne, ha olyan állapotban lenne a pálya…. A gyorsvasút egyébként messze nem olyan környezetbarát, az infrastrukturális költsége hatalmas, az üzemeltetés költsége összemérhető a repülővel…)

    • KZoltán

      Az üzemeltetésről ellenőrizhető statisztikai adat, pl. egy utaskilóméterre vetített költség? Ha csak azt veszem, hogy két pár sín 10 m szélességbe elfér, míg egy autópálya 30 m széles, tehát egy gyorsforgalmi út háromszor annyi termőföldbe kerül!

      • http://alfa-kontakt.info Jani haverja

        És az M1-en hány fő utazik, és hány fő utazik a bécsi gyorsvasúttal???
        Mindjárt kiderül, hogy a 30 m autópályaszélesség sokkal gazdaságosabb 1 fő utazására vetítve!

  • fere

    Ne felejtsük el, Ankara kb. 5-6 millió, Isztambul a cikk szerint 18 milliós városok. Vagyis ebben a két városban többen laknak mint Magyarországon.
    Persze az a tény, hogy az állam építi a szuper vonatot Törökországban az nem bizonyítja, hogy ott a közlekedés az nem veszteséges.
    Hab a tortán, hogy sikerült a neoliberális szót is beilleszteni a cikkbe. Szeretném felhívni a figyelmét, hogy a nem liberális tegnaptól Illiberális kormányunk sem épít gyorsvasutat.
    Valóban erre nem fejlesztettek gyorsvasutat, de ahhoz, hogy fejlesztenek Magyarországon az kb. az egész vasúti hálózatot fel kellene újítani, mert a magyar nyomvonalak mások mint nyugati szomszédainknál.
    Nos Pogácsa úr ne legyen már süti.

    • Zoltán Pogátsa

      A közösségi közlekedés szűken értelmezve mindenhol veszteséges. Dotált. Holisztikusan értelmezve nyereséges.

      • http://alfa-kontakt.info Jani haverja

        Ezért hülyeség a közösségi közlekedés általában! Merthogy veszteséges.
        Néhány helyen nyereséges, ott nem hülyeség.
        De minek kell kiszórni a pénzt az ablakon a veszteséges közösségi közlekedésre? Azt a pénzt valakinek meg kell keresni, teljesen feleslegesen. Ahhoz, hogy azt megkeresse, ahhoz nagy valószínűséggel jobban kell szennyezni a környezetét, ha már a zöld elveidről beszélünk. Szóval így vagytok Ti zöldek…

      • fere

        Nos ha figyelembe vesszük a magyar vasút állapotát, akkor ebben gondolkodni teljesen értelmetlen.

  • Gyorgy G. Horvath

    Egyrészt az általad úgynevezett álbaloldal, másrészt tényleg értelmezni kell.
    1. A MÁV dolga nem igazán jobb/baloldal kérdése
    2. Magam azért kérdeztem rá, mert szimpátiádat élvezők az elmaradott, kihasználatlan szárnyvonalak mitt szólamolgattak.
    3. A jobb/baloldaltól független koncepció az, hogy az elővárosi és a gerincvonali közlekedés támogatása, a mellék/ráhordó vonalakon pedig vagy-vagy. Egyéb dolgok/elkúrások, de pénzhiány miatt mára csak EU-s pénzek vannak – gyorsvasút pedig a nyugat felé integrálódva képzelhető el.

  • Péter Baracska

    A magyar állam is tud hatékony közösségi közlekedést fejleszteni. A GYSEV-ben 65,6% az állami tulajdon, ennek ellenére jól prosperál. Nem tökéletes, de pl. a holland vasútnál tisztább, a MÁV-nál pedig minden mutatóban magasan jobb.

  • György Bordas

    Ebböl az irasbol eleg lenne elolvasni az utolso ket mondatot, hogy ” mindent” megtudjunk, ami ugymond a dolog lenyege.

  • Sünmalac

    Szomorú, hogy szülők képesek így megoldani a gyereküket ért vélt vagy valós sérelmet. Milyen példát mutat a gyerekének? Majd én a hatalmamnál fogva megvédelek. Majd megmutatjuk a világnak, hogy téged tisztelni és szeretni kell, még akkor is, ha kamaszkorodból kifolyólag szemtelen vagy néha.
    Kedves szülők! El kell vinni a gyereket másik iskolába, ha ennyire nem jó neki ott. Ez amit Önök tettek most, ez hatalommal való visszaélés, demokratikus államokban ezt szigorúan bűntetik!

    • Bella Amoros

      Kétszer elolvastam, de nem lettem okosabb. Tolmácsot kérek!

      • Sünmalac

        Melyik részéhez?
        A városi vezető gyereke sokat panaszkodott otthon, hogy csúnyán bánnak vele a suliban, és erre bement az igazgatóhoz, hogy rúgja ki a tanárt. Nem tette, mert szerinte a gyerek túltolta a történetet. Erre most itt tartanak az események.

        • Bella Amoros

          Most már világos, azt hittem az igazgató mellett demonstráló szülőkkel van a probléma.

          • Sünmalac

            Dehogy! Átolvastam és tényleg félreérthető lehet.
            Képzelheted mennyire bánnak rosszul a gyerekekkel, ha együtt tüntetnek a tanárok, szülők és a gyerekek az igazgató mellett.

          • Bella Amoros

            Most a Vadaspark kapcsán is olvastam érdekes dolgokat, miről maradtam le?

          • Sünmalac

            Hát igen! Azt nem tudom, hogy a Pullai Béla kinek a szemét bökte, de sok ember szereti az állatokat, de ő egyszerűen imádta őket. Mindent megtett a Vadasparkért, aztán leváltották. :(

          • Bella Amoros

            Én naiv pedig azt hittem, hogy az ilyen dolgokat magunk mögött hagytuk kb. 25 éve…

          • Sünmalac

            Magunk mögött hagytunk valamit, de kiépülőben van egy szörnyűségesebb.

            Pullai Béláról ma találtam ezt:

            http://www.zoozoo.hu/hirek/zoo/eltiltottak-oroszlanjatol-pullai-belat-a-kecskemeti-vadaskert-volt-igazgatojat-15161

            Én is láttam őt, amint bement az oroszlánjaihoz és mint a kiscicák bújtak hozzá. Hihetetlen volt, hogy nem szedik szét, ugyanakkor természetes.

  • B-road – #savköpő

    Az írás téved.

    “Vagyunk több millióan az országban, akik nem sötét középkori viszonyok között akarják a következő generációt felnevelni.”

    Nem, nem vagyunk. Maximum 1-200ezer ember van akinek ezek számítanak. Ezek az iskolák nevelték ki őket, ilyen iskolákba szeretnék járatni a gyerekeiket. Pont ezért is verik ezeket széjjel. Nem kell az öntudat. Elég a szolgalelkűség.

  • László Szabó

    BÚÉK a haladás táborának!

    Na most én rájöttem, hogyan lehet hatékony és gyors válaszcsapást mérni a

    A: nácikra,

    B: fasisztákra,

    C. haladás ellenségeire

    D a női egyenjogúság ellenségeire.

    Most ugye az van, hogy a fiúkat az apák nevelik, a lányokat az anyák. Népszavazással ki kell kényszeríteni

    a reakciós kormánytól, hogy ezentúl a fiúkat az apák szüljék, és csak a lányokat szüljék az anyák.

  • http://britannia.444.hu mc_deere

    Stumpfról beszélünk, szerinted mikor? sohanapján kiskedden, esetleg. a cél elérve, újságíró elégedetten hátradőlve.

    • Mihály Bak

      Nem akarom mentegetni SA-t, szerintem sok ideje neki se lehetett arra, hogy komplett szövegellenőrzést végezzen. Normális körülmények közepette erre nem is lenne szükség, mert az MTI 1990 után az efféle tartalmi elemekben megbízható volt. Most legalább SA saját bőrén tapasztalhatja meg, hová züllesztették (ők együtt az elvtársaival) az MTI-t. Mondjuk ezt eddig is láthatta…

  • Gyilasz Milovan

    Stumpf rúgott egyet a “pirosbiciklin”. Ennyi. Máskor 22x átnézi,amit át kell, most valahogy elsikkadt a dolog. Semmi baj, bele illik “környezetébe”.

    • zsíroskenyér

      Stumpf tudatosan hazudott és ha ez a cikk nem leplezi le, az egész el is felejtődik! Kurva jó az Átlátszó mostanában!

  • hammurabbi

    Nekem erről Hanlon borotvája jut eszembe:
    „Sose tulajdonítsd rosszindulatnak azt, amire az ostobaság is elégséges magyarázat.”
    Mindig szerettem, ha valaki – mint most a takonynáci Stumpf is – a mások gatyájában kritizálja a féknyomot, miközben maga épp a pöcegödörben merül el…nekem meg azt a nagyon sokszor átélt emléket idézed föl, amikor szembesülök vele, komplett hülyék vesznek körül, akik nem fogják fel azt, amit a másik mond vagy ír, és csak azért pofáznak, hogy pofázás legyen, közben pedig negligálják a problémát. A másik ötletem az ideggyenge személyiség, aki nem tud együttélni azzal a tudattal, hogy problémák vannak.Sokan vagyunk, sokfélék ebben az országban. A FideSS szimpatizánsok közt is vannak cifrábbnál cifrábbak, nem kell bemutatnom az agyhalott fokozatokat hehee..
    Mindeki azt szűr le az elmúlt napok eseményeiből amit akar. De a lényeg egy, a FideSS a társadalom egy részének múlt rendszerben gyökerező reflexeire felépített egy rendszert, amit hívhatunk orbánizmusnak is. Viszont megjelent egy generáció, akinek más a demokrácia tapasztalata és látása, és ezek a reflexek amire Orbán rendszere épít náluk nem működnek.
    Engem nem bíztatott sem Soros, és semmilyen civil szervezet, de minden szimpátiám azoké akik ki mernek állni ez ellen a rendszer ellen. A probléma az, hogy a fiatal generáció jelentős része hagyta már el az országot mert nagyjából ezek közül válogathat ha marad: éhbérért dolgozik és hónaprol hónapra él, éhen hal, vagy elkezd könyökölni, valami FideSSes ismerősnél, hogy egy hazai viszonyokhoz mérten jobb fizetést kapjon. Mert ma már kb a legszarabb álláshoz is ismerős kell, és ez kontraszelekcióhoz vezet, a legjobbak ugyanis inkább lelépnek, vagy a csekély hazai versenyszféra veszi fel. Vidéken még súlyosabb ez a probléma, mert még jobban féltik a munkájukat az emberek és inkább hallgatnak és tűrnek és ott aztán tényleg csak a FideSSkáderek kapják a zsíros helyeket. Ez jól látszik már a közintézmények, közhivatalok és az állami cégek működésében és hatékonyságán.A vidéknek a hírek szerint rengeteg szörnyű problémája van, Orbánék erőnek erejével süllyesztik vissza a feudális anarchiába. Ha te, mint “vidék” azt mondod, szarsz rá, hogy a zavarodott Orbán teljesen lejáratta az országot határon innen s túl, és erre azt mondod, hogy “szarunk rá”, megérdemled Orbán borzalmas rezsimjét.
    Mi foglalkozunk az ország valós problémáival a szörnyeteg Orbán helyett. Végre ideje lenne felébrednetek, és kinyitnotok a szemeteket.Az eddig inaktív fiatalokat ” sikerült” aktíválni.Ezek a fiatalok értelmesek, többségük világlátott.Én ebben látom a kormány számára a legnagyobb veszélyt.Velük már nem lehet megetetni, hogy ” állítsuk meg Brüsszelt” Ők 2018-ban szavazni fognak! Orbán , Kádárnak egy ” hibájából “tanult.Abból, hogy nem szabad kinevelni értelmiségi fiatalokat,( mint Őket annak idején) mert azokat nehéz megvezetni.Orbánnak minden törekvése a társadalom lebutítása.Ezért tesz meg mindent az oktatás leépítéséért.Ha még mellé “Sorosozhat ” is…( azt a Sorost támadja, aki jelentősen segítette anyagilag Őket is.)
    Vihar előtti csönd.
    Az esőfelhök, gyülekezni látszanak, egyre többen fedezik fel, hogy az életük egy tarthatatlan fájdalmas zűrzavarrá lett, kiút nélkül egy sötét ketreccé változott, ahol lassan de biztosan elhervadunk, elhasználódunk és eltűnik belőlünk az élet, az élni akarás utolsó szikrája is. Kezdünk megérni a kitörésre, mikor már nem maradt semmi vesztenivalónk.
    Az igazi nagy, világrengetö mozgalmaknak, mindig voltak egy lelki felemelkedést segítö, katarzist adó, szívdobogtató, mélyen megrendítö magasságai. Egy kollektív érzés a felszabadulásról, a friss levegöröl, egy kitörés a megnyomorító, mindent elpusztító elnyomás alól. Egy minannyiunkat elvakító reménysugár ami a sötétség végét jelenti.
    A háttérben mindig van egy elkorcsosult önkényuralom, ami úgy vezeti az autót, hogy fékez és gázol, vigyázva arra, hogy “ne tolja túl a biciklit”, mert akkor túl nagy ellenállásba ütközhet. Mindíg a határok küszöbén egyensúlyoz, néha ugyan átesve azon, de mindig időben visszakozva. Amíg ez a játék az emberek tűrőképessége és manipulálhatósága miatt sikeres, addig a felháborodás is mérsékelt lesz, és könnyeben eloltható, csitítható.

    A történelem viszont bebizonyította, hogy kiszámíthatatlan. Ha nagy a felháborodás, sok sok, különböző területen, megtörténhet, hogy egy váratlan esemény nyomán összeérnek, megsokszorozódnak az elégedetlenség szálai, egymást gerjesztve egy immár elsöprő, visszatarthatalan erővé. Ez az igazi rémálom, ez az amitől a hatalom szünet nélkül retteg.

  • Bükköshattyú

    Bravó Átlátszó, szép találat!

    A cikk szerzője naív, a Stumpf bocsánatkérésére aztán várhat…

  • james

    Számomra ez a médiakuruc,aki már körbejárta a pártállami sajtót fene tudja milyen (feltehetően a jobb suskáért) érdekből nem lehet mérvadó ! Hála teremtőnek le szoktam az írott propagandáról.Így csupán a média szereplését láthatom esetenként,ott meg nyomja 110-zel azt,ami sokak számára csupán az undort idézi elő minden megszólalásával !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • http://brazzers.com/ Бочка, басс, колбасер

      ontopic hozzászólás. az ítélet: RÁK

    • qaqas

      undormány – jól fogalmaztad!!

    • Vuics Tibor

      Hogy miért küldi a Fidesz még a vitaklubokba is a szellemi toprongyokat? Mert belőlük all a vezérkar + középosztály + alvilág! Jobbat nem találnak,mert aki a hülye fölött volt egy hajszállal,azt már régen kirúgták: Orbán cask nála szkizofrénebbeket tűri meg…

  • Elephant Man Putin

    nektek mennyit fizet a soros?

  • Emperor of Mankind

    https://www.youtube.com/watch?v=4ukQiYoCPYw

    xd xd xd xd xd xd xd xd xd dx

    • BetegSrác

      olyan szépek a fogai (am kiafaszomez?)

      • Emperor of Mankind

        az atlatszo.hu “tudósítója”

        • BetegSrác

          azigen

        • enduser golilla

          most elment a kedvem az átlátszótól… ez komoly?

          • Emperor of Mankind

            Hát eléggé, amúgy nem azért szúrtam be mert az érpataki cosplayer rajongója vagyok de ez elég gáz:D

    • Bükköshattyú
      • qaqas

        A bírókat nyugdíjba zavarták, Stefka miért ugathat még mindig? Mindig idők egyik nagyobb vén marhája… :(((

        • Vuics Tibor

          Összeomlóban a rendszer! Normális országokban a nagy tapasztalatokkal rendelkező idősekre támaszkodnak,most ég a ház,kolhozokba tömörítve csalogatnák a vissza megalázottakat…A fiatalok meg elhúzzák a csíkot,éhbérért nem melóznak! Orbanisztán – Európa és a Világ szégyene!

  • Bükköshattyú
    • qaqas

      Undorító ez a homo szapiens… :(

  • GJ

    Ez egyfajta magyarázat, a Stumpfé meg a másik.

    • Peter Lehoczký

      a magyarázat egy dolog, az idézet (bár fordítás sosem lesz tôkéletes) meg egy másik… Ha valakinek a szavait értelmezem, akkor azt nem úgy állítom be mintha idézném… Ennyi!

  • Éva Gál

    Ez a fordítás persze sokkal jobban megközelíti a Macron-interjú értelmét, de akad benne néhány (a lényeget nem érintő, de azért zavaró) félrefordítás. Se déliter nem elfajulást jelent, hanem szétporlást, azaz semmivé válást, tönkremenést. Az utolsó mondat fordítása értelmetlen. Nyilván arról van szó, hogy ez a rendszer így nem mehet tovább, azaz így nem működik.

  • Vuics Tibor

    A tényeket nem lehet többféle módon magyarázni,csak inkorrekt propaganda érdekében,ahogy stumpi teszi…!

  • Péter Kosik

    Stumpf egy kis fidesz-seggnyaló, aki mostanra valamit barkácsol a jobb eladhatósága érdekében, mert érzi, hogy süllyed a megélhetési biztonsága elbaszott kormánypárti bárkája. Most nyalinkózik erre-arra, álkritikus gesztusokat tesz kifelé. Ritka szemét kis görény volt mindig is, most finomít, árnyal, ha kiesne a csecs a szájából. Kollaboráns kis pöcs.

    • Vuics Tibor

      Egyetértek!

      2017. június 29. 1:53 Disqus írta, :

    • qaqas

      “A Heti Válasz főmunkatársa publicisztikájában hanyagságból vagy propaganda szempontokból ” – mindkettő, alapból buta ember és hozzá seggnyaló… A legszörnyűbb, hogy mindkét oldali tv-kbe meghívják, fossa az értelmetlen baromságait, az ember legszívesebben kiugrana az ablakon inkább (9. emeleten lakom…)…

      • Vuics Tibor

        A Fidesz vezérkara + középosztálya + alvilága hasonló szellemi toprongyokból áll, közöttük csak a gerinc hajlékonyságában és a nyelvük érdességében van különbség. Orbán csak a nála szkizofrénebbeket tűri meg,a többi veszélyes lehet számára…!

  • zsíroskenyér

    Stumpf ezt most nagyon megérdemelte, végighazudta az egész cikket, a Csehszlovák Kémet meg nagy arc, megy a támogatásom nekik, ha ez a tag lesz az!

  • zsíroskenyér

    Hát lehet betalált az Átlátszó, hogy itt van a Fidesz-troll kommandó 😀

  • BetegSrác

    igazgyöngy alapítvány. oda küld az erzsébet utalványt pls

  • zsíroskenyér

    Hát ezt most odatette nagyon! Pedig a Stumpf is elég kemény gyerek, de nem mer ide jönni.

  • zsíroskenyér

    Hát a link alapján semmit nem tudunk meg róluk. De hogy fizetik őket ezért az biztos!

  • BetegSrác

    ez a tumblr mekkora egy fos 😀

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    A dotoho faszsággal szopta fel magát Szily faszán a bloghun amikor ment a foci EB asszem.
    Ezzel egyébként nincs is gond, olcsó népszerűség. Aztán átváltott ilyen Benes rajongóra, na ott azért érdemes meghúzni a határt.

  • hammurabbi

    A Fidesz közlemény 1992 szeptemberében„Megdöbbenéssel figyeljük a Soros György személyét érő nemtelen támadásokat (…). Látva a felsőoktatás szorult helyzetét, úgy gondoljuk, hogy az újabb nemzedékeknek is szüksége lesz arra az önzetlen támogatásra, amit a Soros-Alapítvány remélhetőleg a jövőben is nyújtani fog. Tiltakozunk az alapítvány politikai csatározásokba történő bevonása ellen!” heheee..

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    Benes > Tiso.
    Végüls.

  • Bükköshattyú

    Az a dotoho kurva jó volt, de már nem látom egy ideje az indexen, azt hiszem ott pörgették,

  • hammurabbi

    Orbán Viktor nyelvelése – 2016. október 23.
    https://www.youtube.com/watch?v=s02KUzJCOAs
    Dettó Mussolini hehee..

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    Dehogy büntetem. Hogy is lehetne online büntetni? Így szoktak rámírni hogy mostantól tiltalak, nem olvaslak. Na olyankor kacagok. Fú de megbüntetett.

    Nem érdekel, de szerintem CSK egy ócska tróger.

    Az Átlátszót pedig havonta támogatom.
    Simán szét lehet választani elveket és személyeket.

  • ★☆☭IonágyúS ЯiszpekTPónY☭☆★

    :)

  • Bükköshattyú
  • Pszeudopiréz

    ugye vágod hogy a thürmer gyula fia (aki még indult is a munkáspárt színeiben) is a PS-nél tolja.

  • Bükköshattyú

    Mivan? Nem hallottam, de ezek ekkokra komcsitemető?? Fúdegáz. És most ők a nemzetiek? 😀

  • Tamás Nagy

    Mindig a komcsitemetők a nemzetiek. Kompenzálni kell. Nézd csak meg a fideszt is.

  • qaqas

    Simán idegroncs!!

  • qaqas

    :)