Bezárás
médiaszereplés

A kormánymédia 2018-ban elvesztett helyreigazítási pereiről beszélt munkatársunk a Klubrádióban

Néhány napja megírtuk, hogy 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2. A témáról munkatársunk, Erdélyi Katalin a Klubrádió híreiben és reggeli műsorában is beszélt.

Add az adód egy százalékát az Átlátszónak!

További részletek: atlatszo.hu/azenadombol

Február 7-én jelent meg a cikkünk arról, hogy a Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint 2018-ban összesen 109 alkalommal marasztalta el a bíróság a kormányközeli szerkesztőségeket, amik az országgyűlési választás előtt ontották magukból a sokszor teljes képtelenségeket és/vagy nyilvánvaló hazugságokat tartalmazó lejáratócikkeket az ellenzéki politikusokról.

Összehasonlításként kikértük azoknak a szerkesztőségeknek a helyreigazítási statisztikáit is, amelyeket a kormánypárti politikusok folyamatosan támadnak, és “sorosista, ellenzéki, balliberális, hazug, fake news” médiának bélyegeznek. A Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint viszont 2018-ban az Index, a 444, a (választás után bezárt) Magyar Nemzet, az RTL Klub, és az Átlátszó összesen 14 helyreigazítási pert vesztett el részben vagy egészben.

Vagyis a közpénzekkel kitömött lakájmédia majdnem nyolcszor annyi helyreigazítási pert vesztett 2018-ban, mint a kormány által támadott szerkesztőségek.

Elvesztett helyreigazítási perek száma 2018-ban:
– kormánysajtó 109
– független sajtó 14

A cikk megjelenésének napján munkatársunk, Erdélyi Katalin a Klubrádió híreiben beszélt röviden a témáról:

Másnap pedig a rádió Reggeli Gyors című műsorában Pálinkás Szűts Róbert és Pikó András műsorvezetőkkel beszélgetett kollégánk a helyreigazítási statisztikáról.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom