médiaszereplés

A 160 milliárdért cammogó vonatokról beszélt Segesvári Csaba a Klubrádióban

120 km/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, de az okokról hallgat a Lázár János vezette minisztérium. A részleteket kollégánk a Reggeli Gyors című műsorban mondta el.

2017-től 5 éven keresztül újították fel a Budapest-Hatvan vasútvonalat. A beruházásra 160 milliárd forint ment el, a vonatok mégis sok helyen a tervezett sebességnél lassabban haladnak. A MÁV azt mondja, hogy „A pályasebesség 120 km/h-ra emelése a végleges használatbavételi engedély birtokában történhet meg.”

A felújított vonalat 2022. október 17-én, azaz közel 9 hónapja adták át. Az átadón nem beszélt senki arról, hogy sebességkorlátozás lenne a pályán. „A fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak.” – mondta akkor az időközben menesztett Vitézy Dávid.

A 160 milliárdos fejlesztés ellenére is cammogó vonatokról május végén számoltunk be, kollégánk pedig utazott is egyet a Budapest-Hatvan vonalon. Cikkünkben megszólaltattuk az állami vasúttársaságot, ami azt közölte érdeklődésünkre, hogy – némileg meglepő módon – a pályának még nincs végleges használatbavételi engedélye.

Budapest-Hatvan: 160 milliárdot költöttünk erre a vonalra, mégis cammognak a vonatok | atlatszo.hu

Tiszta peron, új padok, a környező parkolók is zsúfolásig tele – áprilisban jártunk Pécelen. A Budapest-Hatvan közötti vonatot teszteltük, mert vasutas források szerint a vonatok a felújítás ellenére sem elég gyorsak. „Elnézést, tudna segíteni egy kis apróval?” – még 5 perc lenne a Gödöllőre tartó vonat indulásáig, amikor a kéregető megjelenik.

Cikkünk szerzője, Segesvári Csaba a Klubrádió Reggeli Gyors című műsorának május 24-i adásában mondott részleteket az ügyről. Kollégánk arról is beszélt a műsorban, hogy vannak jó projektjei is a MÁV-nak: az esztergomi vonalon például jelentősen nőtt az utasforgalom, vagyis van, ahol érdemes fejleszteni.

 

Segesvári Csaba azonban felidézte azt is a rádióműsorban, hogy 2021 novemberében adták át a Püspökladány-Biharkeresztes közötti, 100-as vasútvonalat, amire 75 milliárdot költöttek. Az akkori sajtótájékoztatón elhangzott: „a projekt egyik fontos célkitűzése az volt, hogy jelentősen csökkenjen a menetidő ezen a szakaszon”. A MÁV december 12-től érvényes menetrendje szerint viszont a Budapest-Debrecen távot a vonat épp annyi idő alatt teszi meg, mint a felújítás előtt.

Megosztás